Dla wyborcy powinno być ważne, by reprezentujący go Poseł bądź Senator była człowiekiem rzetelnym, posiadającym dużą wiedzę ogólna i wyczucie polityczne. By był osoba zrównoważoną emocjonalnie i potrafiącą jasno i precyzyjnie wyrażać swoje poglądy. Wyborcy powinno zależeć na tym, by wybrany przez niego reprezentant potrafił odpowiednio zaprezentować się na światowej arenie politycznej, nie narażając naszego narodu na kpiny i wyśmiewanie. Tymczasem prawda jest taka, że wyborca za zwyczaj nie skupia się na istotnych rzeczach. Jego uwaga jest skutecznie rozpraszana przez różnego ros=rodzaju chwyty marketingowe. Nie tylko nabieramy się wspaniały proszek do prania rewelacyjnej formuje. W ten sam sposób reklamowani są politycy i choć ich „formuła“ się nie sprawdziła odpowiednio zareklamowani z odświeżonym wizerunkiem, ponownie stają do wyborów. A wyborca daje się uwieść reklamie. Jest jednak czas gdy reklama na nic się nie zda. Nie kupimy reklamowanego produktu jeśli nas na niego nie stać. Tak właśnie dzieje się teraz.